KPRJ bakal lancar pelan strategik 10 tahun

212
0
SHARE AND LIKE THIS POST

JOHOR BAHRU – Kumpulan Prasarana Rakyat Johor (KPRJ) bakal melancarkan pelan strategik 10 tahun dengan mengekalkan teras perniagaan dalam bidang pembinaan dan pembangunan hartanah yang akan terus memacu pertumbuhan syarikat.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mohd. Noorazam Osman berkata, pada masa sama untuk tempoh jangka panjang, pelan strategik itu juga akan melihat peluang lain yang boleh diceburi di negeri ini terutama sektor yang berdaya tahan.

“Apabila keadaan ekonomi tak berapa bagus, itulah masa untuk kita merancang dan mengkaji semula rancangan perniagaan. Jadi kita akan keluarkan satu pelan jangka panjang 10 tahun yang mengambil kira keadaan serta peluang yang ada di negeri ini dengan teras perniagaan kita masih kekal dalam sektor pembinaan dan pembangunan hartanah.

“Kita akan mempelbagaikan perniagaan terutama yang berdaya tahan kerana kita tidak mahu buat bisnes kemudian tutup.

“Jadi, setakat hari ini, semua anak syarikat kita ada keuntungan, kita tidak ada syarikat yang rugi dan KPRJ pada tahun lalu membuat keuntungan dalam RM26 juta dan pada tahun ini, kita menyasarkan keuntungan sebanyak RM34 juta,” katanya pada majlis bersama media bersempena sambutan Tahun Baharu Cina di sini hari ini.

Beliau berkata, menerusi pelan tersebut juga, KPRJ akan turut memberi fokus kepada peranan anak syarikatnya, Digital Johor Sdn. Bhd. dalam pembangunan digital selain Sports Johor Sdn. Bhd. sebagai satu lagi platform perniagaan dalam bidang sukan.

Pada masa sama katanya, KPRJ turut melihat peluang yang boleh direbut menerusi bidang minyak dan gas dalam sektor perkhidmatan sokongan bukan sahaja di Pengerang dekat Kota Tinggi tetapi juga di Melaka dan Terengganu.

Dalam pada itu, ditanya adakah pasaran hartanah yang tidak menentu pada masa sekarang memberi kesan kepada KPRJ, Mohd. Noorazam berkata, perkembangan itu tidak memberi kesan kepada syarikat kerana KPRJ tidak fokus kepada pembangunan hartanah mewah.

Menurutnya, KPRJ menfokuskan kepada pembinaan rumah yang mampu dibeli oleh golongan M40 atau B40 yang berharga RM300,000 ke bawah dalam usaha membantu kerajaan memastikan rakyat mampu untuk memiliki rumah sendiri. – UTUSAN ONLINE

Recenty Updated Axis AX0-100 Study Guide Online

Axis Certified Professional AX0-100 Into the temple, a really let the little monk Axis AX0-100 Study Guide Zeng Guofan cleaned the room, and Tseng Kuo fan said goodbye, go out and manage their own Axis AX0-100 Study Guide luggage, Axis AX0-100 Study Guide the day they left the temple, Wutai Mountain Wusuyuan attend the event went. Zhou Sheng hurriedly kneeling, said Axis AX0-100 Study Guide that the Lord has not yet awake, please bear the father, and each reward http://www.passexamcert.com/AX0-100.html twelve silver, only to send away Axis Network Video Exam two eunuchs. Two AX0-100 Study Guide people you modest let me, prompting people on both sides to look to this side.

No, he is carrying this thing with Axis Certified Professional AX0-100 me. When he AX0-100 Study Guide couldn t avoid Axis Network Video Exam it, he only talked to Axis AX0-100 Study Guide me, but he stared at my Axis AX0-100 Study Guide head http://www.examscert.com and avoided touching my eyes. She secretly clenched her fist and the anger of ridicule made her tremble.

Jia Cheng letter, immediately go to the uncle advice, incidentally said that financing issues. Her heart calm as autumn, no ripples, no impurities, crystal clear.She ate dry noodles, which advised people to do good Axis Certified Professional AX0-100 Study Guide food, summoned the food culture of the return of the soul, and McDonald s provocateurism is very different. Yaya is his mind a sedative, antidote, he would prefer to daughter Axis AX0-100 Study Guide s performance Axis Certified Professional AX0-100 plummeted, bad behavior, unbearable education, unbearable, so that he AX0-100 Study Guide had reason to give Axis AX0-100 Study Guide up, give up their Axis AX0-100 Study Guide Axis Network Video Exam responsibility, peace of mind, broken cans break, again Do not have to go to school to collect money for her.

Comment

BERI MAKLUM BALAS