SHARE AND LIKE THIS POST

PR1MALanjutan dari pengumuman Skim Pembiayaan Akhir Khas atau juga dikenali sebagai Skim Pembiayaan Akhir “Step-up” pada Bajet 2017 yang lepas, Maybank yang mana merupakan salah satu pembiaya yang mengambil bahagian di dalam skim ini telah mengumumkan untuk menyediakan dana sebanyak RM2.0B bagi tujuan pembelian rumah PR1MA di bawah skim ini.

Menurut portal berita Malaysia Gazzette, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Maybank, Datauk Farid Alias berkata “Maybank berbangga menjadi sebahagian skim pembiayaan bagi program PR1MA dan kami akan memperuntukkan kemudahan sehingga RM2 bilion kepada pembeli rumah PR1MA layak menyertai skim ini”.

Melalui skim khas itu, pembiayaan untuk pembelian rumah di bawah program PR1MA akan lebih mudah dan boleh akses kepada pembeli dengan pinjaman sehingga 100 peratus dan seterusnya kadar penolakan pinjaman akan berkurangan secara drastik.

Proses permohonan skim ini akan mula dilaksanakan pada 1 Januari 2017, yang merupakan hasil kerjasama antara kerajaan, Bank Negara Malaysia, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan empat bank tempatan.

Empat bank yang terlibat di dalam skim ini ialah Maybank, CIMB, RHB dan AmBank.

Diharapkan dengan adanya kemudahan ini lebih ramai pembeli rumah pertama akan terus mendaftar untuk membeli rumah pertama mereka melalui PR1MA dan memohon skim pembiayaan akhir di bawah skim khas ini.

Untuk memohon rumah di bawah PR1MA, klik link berikut:-

http://bit.ly/mohon-PR1MA

Comment

BERI MAKLUM BALAS